• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Коли всі вдома

Поради батькам щодо навчання та виховання дітей дошкільного віку

«ЩО ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНО»

Мета: закріплювати назви органів людського тіла та їх призначення (ноги, руки, голова, вуха, ніс, рот, очі); виховувати бажання доглядати за органами свого тіла.

Матеріал: валеологічний кубик, на кожній стороні якого зображена частина тіла.

ХІД ГРИ

Діти по черзі кидають валеологічний кубик, розповідають про ту частину тіла, що зображена на верхній грані кубика.

«СКЛАДИ ЛЮДИНУ З ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР»

Мета: закріплювати назви частин тіла людини, місце їх розташу­вання; розвивати вміння добирати такі геометричні фігури, що не­обхідні для викладання на папері певних частин тіла.

Матеріал: набори геометричних фігур для кожної дитини.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям уявити, що вони на прогулянці зустріли якусь людину, цю людину слід викласти на папері за допомогою геометричних фігур. Після того, як фігуру людини ви­кладено, діти повинні відгадати, кого вони зобразили (хлопчика, дівчинку, чоловіка, жінку).

«МІЙ ДЕНЬ»

Мета:учити дітей із власного досвіду складати розповіді про оздоровлення свого організму та режим дня; виховувати бажання дотримуватись режиму дня для того, щоб бути здоровим.

Матеріал:картинки із серії «Режим дня».

ХІД ГРИ

Вихователь розкладає на килимку картинки із серії «Режим дня», а діти повинні пригадати свій режим дня з самого ранку і по­слідовно на мольберті розташувати картинки.

«ОЛІМПІАДА»

Мета:розширювати знання про різні види спорту та знаряддя; виховувати бажання займатися спортом, бути міцним та здоровим.

Матеріал:картинки із зображенням спортсменів та предметні картинки або іграшки (знаряддя для спортсменів).

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує вирушити на стадіон, де тренуються різні спортсмени. Діти обирають предметну картинку та складають ре­чення.

• Це футбольний м'яч. Він потрібен футболістові.

• Це шайба. Вона потрібна хокеїстові.

• Це гиря. Вона потрібна важкоатлетові.

«ЩО ТИ БАЧИШ ІЗ ЗАПЛЮЩЕНИМИ ОЧИМА?»

Мета:закріплювати знання про значення органів зору в житті кожної дитини; виховувати бережливе ставлення до очей, бажання доглядати за ними.

Матеріал:аркуші паперу; олівці для кожної дитини; предметні картинки (посуд, овочі, фрукти, меблі, квіти, тварини).

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям класифікувати різні групи предме­тів (серед запропонованих картинок — окремо посуд, овочі тощо). Далі пропонує виконати те саме із заплющеними очима. Чому це не вдалось?

Вихователь. Діти, на одному аркуші слід намалювати квітку з розплющеними очима, а на другому — із заплющеними очима. Де вийшло краще і чому?

«ЩО ЗВУЧИТЬ?»

Мета: розвивати слух, уміння розрізняти різні звуки (музичні інструменти, шелест паперу, води та ін.); виховувати бажання до­глядати за органом слуху, розуміти його значення в житті людини.

Матеріал: ширма, музичні інструменти, вода, папір, іграшки та ін.

ХІД ГРИ

Вихователь розповідає, що Пізнайко приготував сюрприз, але покаже його тільки тоді, коли діти здогадаються, що саме приніс Пізнайко. (Діти відгадують).

Якщо не виходить дізнатись, то вихователь підказує (грає за ширмою на музичних інструментах, переливає воду, шелестить па­пером тощо).

«ДЗВОНИКИ ДЗВЕНЯТЬ»

Мета: учити розпізнавати звучання високих та низьких нот; роз­вивати слух.

Матеріал: піаніно, металофон.

ХІД ГРИ

За бажанням обирається дитина, яка грає на дзвониках (висо­кий регістр — грає маленький дзвоник, середній — дзвоник серед­нього розміру, низький регістр — великий дзвоник). Решті дітей роздаються картки із зображенням трьох дзвоників різного роз­міру.

(Музичний супровід на вибір музичного керівника.)

«ЩО ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНО?»

Мета: закріплювати назви речей особистої гігієни та правила ко­ристування ними; виховувати бажання стежити за своїм здоров'ям та утримувати в чистоті речі особистої гігієни.

Матеріал: іграшки та предмети особистої гігієни, червона і синя скрині.

ХІД ГРИ

Перед дітьми на столі розташовані предмети особистої гігієни та іграшки. Діти повинні відібрати в червону скриню предмети, що потрібні для збереження здоров'я, та розповісти про їх призначен­ня. У синю скриню — скласти іграшки.

«ОДЯГНИ ТА ВЗУЙ ЛЯЛЬКУ»

Мета: закріплювати назви одягу та взуття; учити послідовно одягатися та роздягатися; виховувати охайність, старанність, бережливе ставлення до своїх особистих речей та речей друзів, уміння за ними доглядати.

Матеріал: 2 ляльки, 2 комплекти одягу та взуття для ляльок, предметні картинки.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям об'єднатися у дві групи і допомогти своїй ляльці одягнутися на прогулянку. Перемагає та команда, яка послідовно та охайно одягне ляльку і впорається швидше. Одна ди­тина може одягнути тільки одну річ.

«ЩО БАРВІНОК ВІЗЬМЕ ДЛЯ КУПАННЯ?»

Мета: учити дітей доглядати за своїм тілом, своєчасно стежити за чистотою свого тіла; розвивати охайність, уважність.

Матеріал: кошик, тазок, мило, зубна паста, носовичок, гребі­нець, мочалка, шампунь, рушник, щіточка, зубна щітка, дзерка­ло, ножиці та ін.

ХІД ГРИ

Вихователь. Хлопчик Барвінок зібрався купатися. Йому запропоновано багато цікавих речей. Він запитує: чи всі ці речі необ­хідно брати для купання.

Вихователь пропонує дітям покласти в тазок ті речі, що необхід­ні для купання, а в кошик — ті, які йому не знадобляться. Дитина бере одну річ та розповідає про її застосування і кладе в обумовлене місце.

«ГОЛОВА»

Мета: закріплювати та уточнювати знання про голову, як части­ну тіла, про її значення у житті людини; поповнювати знання про те, що є на голові.

Матеріал: конверти з розрізними картинками із зображенням голів тварин, людей, птахів (на колену дитину).

ХІД ГРИ

Діти повинні сказати, кому належить голова, що є на голові, та які функції вони виконують. Вихователеві необхідно також з'ясувати: чим відрізняється голова людини від голів тварин, птахів.

«ЩО ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНО»

Мета: закріплювати знання про посуд, назву предметів посуду та з якою метою використовується людиною; розвивати уважність, охайність; виховувати обережне ставлення до посуду, бажання утримувати його в чистоті.

Матеріал: предметні картинки або предмети іграшкового посу­ду, скриня.

ХІД ГРИ

Дітям пропонується по черзі дістати предмети посуду зі скрині, назвати його та пояснити, для чого він потрібен.

«У КУХОННІЙ ШАФІ»

Мета: формувати уявлення про столовий та чайний посуд, чому він так називається, яким є його призначення; розвивати уваж­ність, зосередженість, зв'язне мовлення.

Матеріал: столовий та чайний посуд, 2 іграшкових столи, ведме­дик, лялька.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям допомогти ведмедикові Мишкові та ляльці Оленці.

Вихователь. Ведмедик «зібрався готувати обід», а лялька «за­просила подружок на чай». Але вони не знають, який їм посуд слід узяти в кухонній шафі.

Діти по черзі розставляють потрібний посуд, називають його та розповідають про його призначення.

«МИНУЛЕ — СУЧАСНЕ»

Мета: учити порівнювати та називати сучасний та народний посуд, помічати в ньому спільне та різне; розвивати дбайливе ставлення до посуду; виховувати інтерес до традицій минулого нашого народу.

Матеріал: сучасний та народний посуд, 2 іграшкових столи, скриня.

ХІД ГРИ

Вихователь. Приїхала бабуся Одарка, а в її сундуку переплу­тались усі види посуду — і сучасні, і ті, якими користувалися в ми­нулому.

Діти повинні розподілити посуд на дві групи, називаючи його та розповідаючи про його призначення (сучасний необхідно постави­ти на один стіл, а той, яким користувалися в минулому, — на дру­гий стіл).

«У ГОСТЯХ»

Мета: розвивати навички культурної поведінки за столом; учи­ти користуватися столовими приборами; активізувати словнико­вий запас словами ввічливості; спонукати до вживання особових займенників.

Матеріал:столові прибори, чайні сервізи, цукерки, торт.

ХІД ГРИ

Гра проводиться у підгрупах. Одна дитина — «господар», ре­шта — «запрошені».

«Господар» накриває на стіл для прийому гостей. Далі розігру­ється ситуація, коли «запрошені» приходять у гості.

«ЩО МИ ЗНАЄМО ПРО ОДЯГ»

Мета: закріплювати знання назв одягу; учити правильно опису­вати одяг; розвивати мислення, зв'язне мовлення.

Матеріал:предметні картинки, ігровий куточок «Магазин».

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує «завітати до магазину», щоб придбати но­вий одяг. Роль «продавця» спочатку виконує вихователь, а потім діти. Для того щоб придбати потрібний одяг, покупцеві слід назва­ти його та описати його (якого він кольору, для чого потрібен, у яку пору одягають тощо).

«ЯКИЙ ОДЯГ»

Мета:закріплювати знання про назви одягу; учити класифікува­ти його відповідно до призначення (домашній, святковий, спортив­ний, повсякденний); розвивати мислення, кмітливість; виховува­ти дбайливе ставлення до одягу різного призначення.

Матеріал:предметні картинки (одяг) або лялькове вбрання різ­ного призначення; ляльки у вбранні різного призначення.

ХІД ГРИ

Вихователь повідомляє дітям про те, що в «магазин одягу на­дійшло дуже багато різного товару», тому «директор магазину просить про допомогу». Для того щоб «покупцям» було зручні­ше обирати для себе одяг, його слід розподілити відповідно до призначення.

Діти по черзі беруть предметну картинку, називають одяг, що зображений на ній, пояснюють його призначення і розташовують біля відповідної ляльки.

«ДОБЕРИ ВЗУТТЯ ДЛЯ МАРІЙКИ»

Мета:закріплювати назви взуття, знання про те, що воно існує для різних сезонів, буває чоловічим та жіночим; розвивати уваж­ність; виховувати дбайливе ставлення до взуття.

Матеріал:предметні картинки із зображенням взуття, лялька Марійка.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує допомогти ляльці Марійці «зібратись» до дитячого садка. Про одяг вона вже все знає, а про взуття — ще ні. На полицях (мольберті) знаходиться взуття для всієї родини. Про це взуття слід розповісти Марійці (чоловіче чи жіноче взуття, для кого воно призначено, у яку пору носять). Те, що призначено для Марійки, потрібно покласти перед лялькою, а решту взуття — скласти в коробку.

«МОЇ РЕЧІ»

Мета: учити складати описові розповіді про свої речі (одяг, взут­тя), вживаючи речення з однорідними членами; розвивати зв'язне мовлення, мислення, уяву, творчість; виховувати бережливе став­лення до речей.

ХІД ГРИ

Варіант І

Діти по черзі описують свої речі.

Варіант II

Одна дитина виходить та описує одяг чи взуття, що одягнуте на комусь із дітей групи. Решта дітей повинні відгадати, про яку річ йдеться та кому вона належить.

«ДЕ Я ЖИВУ»

Мета: уточнювати і закріплювати уявлення дітей про місто, у якому вони живуть; закріплювати назви квітів українського він­ка та домашню адресу; розвивати увагу, пам'ять; виховувати лю­бов до рідного міста.

Матеріал: квіти українського вінка.

ХІД ГРИ

Грають 5-6 дітей. Вихователь пропонує дітям назвати свою кра­їну та місто, у якому вони живуть. Дитина бере одну квітку, при­кладає її до вінка, пригадує назву та називає свою домашню адресу.

«ЩО З ЧОГО ЗРОБЛЕНО?»

Мета: формувати у дітей уявлення про народну іграшку; розви­вати знання про те, що народна іграшка може бути виготовлена з глини, ганчірки, дерева, природного матеріалу, паперу; вихову­вати інтерес до минулого свого народу.

Матеріал: «чарівна торбинка», народні іграшки з різних мате­ріалів.

ХІД ГРИ

Діти утворюють коло, вихователь пропонує дістати з «чарівної торбинки» народну іграшку. Дитина повинна розповісти, що це за іграшка та з якого матеріалу зроблена. Після завершення гри вихо­ватель дає можливість пограти з іграшками.

«ОДЯГНИ ЛЯЛЬКУ»

Мета: закріплювати назви частин українського національного одягу для дівчинки та хлопчика; розвивати уважність, зо­середженість; виховувати повагу та інтерес до національних тра­дицій.

Матеріал: дві ляльки (хлопчик, дівчинка); український одяг; су­часний одяг.

ХІД ГРИ

Вихователь. Іванко та Оксанка збираються на гостини до діду­ся та бабусі до українського села святкувати Великдень.

Вихователь пропонує допомогти лялькам одягнутись в україн­ське вбрання.

Варіант І

Діти по черзі беруть частину одягу, називають її та одягають ляльку.

Варіант II

Вихователь об'єднує дітей у дві команди. Дівчатка одягають Оксанку, хлопчики — Іванка. Перемагає та команда, яка швидко, безпомилково та охайно одягне ляльку.

«МИ — ПОМІЧНИКИ»

Мета: розвивати уміння складати речення за картиною, а також зв'язне мовлення; виховувати інтерес до гри.

Матеріал: скринька; предметні картинки, на яких зображено дії дітей.

ХІД ГРИ

Діти по черзі витягають зі скрині картинки і складають речен­ня. Наприклад: «Хлопчик допомагає мамі підмітати підлогу». Або: «Дівчинка разом із бабусею миє посуд».

«СКАЖИ: ЧИЯ ЦЕ РІЧ»

Мета: вправляти дітей у називанні та вживанні в повсякденному житті прислівників, прикметників; розвивати інтерес до гри.

Матеріал: предметні картинки (речі домашнього вжитку, одяг, посуд, інструменти тощо).

ХІД ГРИ

На килимку розкладаються предметні картинки зображення» донизу. Вихователь пропонує дітям по черзі підійти, узяти картин­ку і сказати, що на ній зображено та кому з родини може належати ця річ.

«РАЗОМ ІЗ МАМОЮ НА КУХНІ»

Мета: вправляти дітей у добиранні антонімів; закріплювати на­зви предметів вжитку, посуду, продуктів харчування; розвивати позитивні емоції.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям уявити, що вони зараз знаходяться з мамою на кухні та збираються їй допомагати.

Вихователь. Мама розрізала кислий лимон, а я... (Дитина по­винна сказати навпаки: «А я солодку грушу, або солодке яблу­ко...»)

Мама поставила чашку на високий стіл, а я —...

• Мама насипала борщ у глибоку тарілку, а я —...

• Мама налила гарячий чай, а я —...

• Мама п'є холодне молоко, а я —...

«НАЗВИ ІНАКШЕ»

Мета: вправляти у добиранні синонімів; розвивати мислення, уяву.

Матеріал:фанти.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям уявити, що вони знаходяться з ма­мою на кухні або з татом на прогулянці у парку, чи з бабусею на подвір'ї...

Вихователь називає дію, а дитина повинна назвати її інакше. За кожну правильну дію вона отримує фант. Перемагає той, у кого виявиться більше фантів.

«ДОБЕРИ КОЛІР ДО СЛОВА»

Мета: розвивати уміння розрізняти добрі, ніжні, лагідні, пестли­ві, сердиті, злі слова; вправляти в умінні позначати кожне сказане слово відповідним кольором; розвивати позитивні емоції, бажання спілкуватися тільки добрими словами.

Матеріал: лялька Розумничка, «чарівна скринька», набір кольо­рових олівців або кружечків для кожної дитини, аркуші паперу.

Словник:назви кольорів та відтінків.

ХІД ГРИ

До дітей заходить лялька Розумничка з чарівною скринькою, у якій знаходяться різні слова, які вона зібрала, спілкуючись із різ­ними людьми — і добрими, і злими.

Розумничка називає слово, а діти повинні намалювати це слово (дібрати до нього колір: жовтий — добре, чорний — зле) та обґрун­тувати свій вибір.

«ДОБРЕ — ПОГАНО»

Мета:вправляти в умінні розпізнавати добрі та погані вчинки, описувати та давати їм оцінку; розвивати дружні стосунки, бажан­ня допомагати.

Матеріал:сюжетні картинки, на яких зображені вчинки дітей; червона і сіра скриньки.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям по черзі взяти картинку, оцінити вчинок, зображений на малюнку, та описати його. Картинки із зо­браженням гарних вчинків діти складають у червону скриньку, а з поганими — в сіру.

«ДОБРИЙ — ЗЛИЙ»

Мета: розвивати уміння розрізняти у казкових сюжетах добрих та злих персонажів; учити обґрунтовувати свої відповіді; виховува­ти позитивні емоції, бажання творити добро.

Матеріал:іграшки або картинки із зображенням персонажів знайомих казок; предметні картинки (сонечко, хмаринка).

ХІД ГРИ

Чарівниця Казка запросила всіх казкових героїв на бал, але для того, щоб вони всі не посварилися, слід розподілити їх на добрих і злих. Діти по черзі обирають казкового героя, пригадують, з якої він казки, дають йому оцінку (добрий чи злий). Діти обґрунтову­ють свою відповідь, ставлять доброго героя на стіл до сонечка, зло­го — до хмаринки.

«ХТО ДЕ ЖИВЕ?»

Мета:вправляти в умінні розрізняти та називати житло людей, знайомих диких та свійських тварин, птахів; виховувати інтерес до гри.

Матеріал:предметні картинки із зображенням людини, птахів та тварин (по одній перед кожною дитиною); на набірному полотні розташовані картинки будинку, сараю, лісу, гнізда тощо.

ХІД ГРИ

Кожна дитина по черзі перевертає свою картку, називає: хто на ній зображений, де він живе і ставить його до відповідного малюн­ка на мольберті. Решта дітей за допомогою жестів показують: згод­ні вони з відповіддю чи ні.

«КВІТКА МОЇХ ПРАВ»

Мета: формувати знання про права дитини; учити її називати право; знайомити з його схематичним позначенням; розвивати мислення, уважність.

Матеріал: дві квітки, на пелюстках яких зображені схеми (права дитини); два набори різних сюжетних картинок.

ХІД ГРИ

Діти об'єднуються у дві команди, кожна з яких повинна дібрати до кожної схеми малюнок із зображенням права дитини. Перема­гає та команда, яка першою безпомилково збере квітку.

«ПРОФЕСІЇ»

Мета: формувати знання про різні види професій; розвивати вміння описувати професію; виховувати інтерес до різних видів професій.

Матеріал: картинки із зображенням різних професій.

ХІД ГРИ

Діти по черзі дістають зі скрині картинку, називають професію, що на ній зображена, та описують її.

«КОМУ ЩО ПОТРІБНО ДЛЯ РОБОТИ»

Мета: закріплювати назви професій та інструментів, якими ко­ристуються люди; розвивати уважність, кмітливість.

Матеріал: мольберт із картинками із зображенням людей різних професій; предмети, що необхідні для людей цих професій.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям відібрати предмети, що потрібні для відповідної професії.

«ВІДГАДАЙ НА СМАК»

Мета: закріплювати вміння розпізнавати фрукти, овочі, продук­ти харчування, деякі страви за смаком; учити відповідати на запи­тання; виховувати уважність, зосередженість.

Матеріал: фрукти, овочі, страви на тарілочках, серветки, ложки.

ХІД ГРИ

Вихователь розповідає, що мама - «кухар» передала для дітей дуже відомі страви, овочі, фрукти. Діти із заплющеними очима ку­штують страву, називають її та розповідають про її смак.

«ВІДГАДАЙ: ХТО Я»

Мета:вправляти в умінні за допомогою пантоміми показувати якусь професію; розвивати уяву, фантазію, творчість.

Матеріал:клубочок, паперові призи.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям по черзі обрати якусь професію та по­казати її без слів. За допомогою клубочка обирається послідовність гравців. Виграє та отримає приз той, хто краще покаже професію.

«ЧИМ БАГАТА ХАТА»

Мета: закріплювати знання про інтер'єр української хати, назви предметів українського національного побуту; розвивати уваж­ність; виховувати інтерес до національних традицій.

Матеріал: сундук, предмети українського національного побуту.

ХІД ГРИ

Діти по черзі витягають зі скрині один предмет національного побуту, пригадують його назву та розповідають: для чого він засто­совується.

«КОЛИСЬ І ЗАРАЗ»

Мета:закріплювати знання про сучасні та народні іграшки; учи­ти порівнювати їх та знаходити те, чим вони різняться; виховувати любов та бережливе ставлення до іграшок.

Матеріал:велика скриня із сучасними та народними іграшками.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям по черзі дістати зі скрині іграшку та розповісти: коли нею грались — колись чи зараз. Сучасні іграш­ки кладуть на один стіл, народні — на другий. Після того, як усі іграшки дістали, їх порівнюють між собою.

«ПРОДАВЦІ — ПОКУПЦІ»

Мета: розвивати вміння за допомогою пантоміми показувати предмети домашнього вжитку та народні іграшки; розвивати фан­тазію, уяву; виховувати інтерес до минулого свого народу.

Матеріал:полиці з народними іграшками та предметами націо­нального побуту.

ХІД ГРИ

Діти за допомогою вихователя обирають одного «продавця», ре­шта дітей — «покупці». «Покупець» за допомогою пантоміми по­казує та описує річ або іграшку, яку хотів би «купити». «Прода­вець» дає «товар» тільки тоді, якщо зрозумів, що саме у нього про­сять. «Продавця» через деякий час змінюють.

«Я БУДУ ВДЯЧНИЙ»

Мета: вправляти у називанні лагідних слів, слів подяки для чле­нів своєї родини; виховувати чуйність, любов до сім'ї та рідних людей.

Матеріал: квіти.

ХІД ГРИ

Вихователь пояснює, що діти завітали на «галявину вдячності». Пропонує дітям по черзі називати лагідні слова для членів сім'ї та брати одну квітку. Перемагає той, хто «зібрав більший букет». Сло­ва не повинні повторюватися.

«СКАЖИ ЛАГІДНО»

Мета: вправляти у добиранні слів зі зменшено-пестливими су­фіксами; розвивати мислення.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям слово або ім'я когось, а діти повинні назвати його пестливо, лагідно. Ведучим може бути дитина.

«ЧАРІВНА СКРИНЬКА»

Мета: закріплювати назви речей народного побуту; виховувати інтерес до предметів українського побуту. Матеріал: скринька, речі народного побуту.

ХІД ГРИ

Дітям пропонується по черзі діставати зі скрині речі, називати їх та розповідати, як їх застосовували раніше.

«ПЕРЕТВОРЕННЯ СЛІВ»

Мета: розвивати уміння добирати слова-антоніми; розвивати уважність, зосередженість.

Матеріал: кубики.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує побудувати з кубиків вежу, граючись зі словами. Вихователь говорить сполучення слів, а та дитина, яка правильно добере антонім, ставить кубик.

• Мама добра, а...

• Тато високий, а...

• Брат спритний, а...

• Дідусь старенький, а...

• Бабуся весела, а...

• Сестричка працьовита, а...

«ЯКІ КВІТИ У ВІНОЧОК?»

Мета:закріплювати назви польових квітів, що вплітають у вінок, називати їх значення; розвивати вміння складати квітку з пе­люсток.

Матеріал:серединки та пелюстки квітів (ромашка, чорнобри­вець, мак, барвінок).

ХІД ГРИ

На килимку перед дітьми розкладені серединки квіток. Діти об'єднуються у чотири команди. Вихователь розсипає з кошика різнокольорові пелюстки і пропонує дітям кожної команди скласти свою квітку, назвати її та пригадати: яке вона має значення у він­ку. Перемагає найспритніша команда.

«ЗНАЙДИ РУШНИЧОК»

Мета:закріплювати назви та зовнішній вигляд українських рушників («грайлик», «росяничка», «утирач», «сімейний»); учи­ти за описом обирати рушник і називати його; виховувати інтерес до рушника, як до народного оберега.

Матеріал:4 рушничка, іграшка-бджілка.

ХІД ГРИ

Діти за описом вихователя обирають відповідний рушник, дають йому назву, садять на нього бджілку. Ведучим може бути дитина.

«ХТО ДЕ ЖИВЕ»

Мета: формувати уявлення про те, що крім українського народу, існує ще багато народів; розвивати уміння називати одним словом людей різних народів; виховувати повагу до всіх людей світу.

Матеріал:глобус, карта світу, картинка людей у різних націо­нальних костюмах.

ХІД ГРИ

Вихователь розпочинає речення, а діти його завершують.

Вихователь. В Україні живуть... (українці).

• У Росії живуть...

• У Білорусі живуть...

У Грузії живуть...

• У Японії живуть...

• У Китаї живуть...

«ЖИТТЯ РОСЛИН»

Мета: закріплювати назви дерев, їх плодів та фази росту рослин; розвивати мовлення, дрібну моторику, мислення; виховувати інте­рес до життя рослин.

Матеріал: предметні картинки із зображенням дерев, їх плодів у різні фази росту (насіння, пагонець, дерево з плодами); олівці; ар­куші паперу.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям дати відповідь на запитання: «Чи ма­ють дерева життя? Яку користь приносять дерева? »

Діти розкладають предметні картинки по порядку за фазами рос­ту дерева. Вихователь роздає дітям аркуші паперу та пропонує на­малювати дерево з плодами.

«ЛІСОВІ СЛОВА»

Мета: вправляти в добиранні іменників до прикметників; вихо­вувати любов до природи, лісу та його мешканців.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує здійснити подорож до лісу, озирнутися навколо та разом пограти.

• Маленький... (гриб, кущ).

• Полохливий... (зайчик).

• Спритна... (сорока).

• Хитра... (лисиця) та ін.

«ПРОФЕСІЯ ЛІСНИК»

Мета: закріплювати знання про зовнішній вигляд рослин у різні пори року, їх складові частини; учити висловлювати свої знання за допомогою слів.

Матеріал: сюжетні картинки «Дерева в різні пори року»

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям стати «лісниками» та простежити за деревами в різні пори року. Діти по черзі виходять та «опиняються в різних порах року в лісі» та розповідають: які зміни і чому відбу­ваються.

«УПІЗНАЙ, НАЗВИ І РОЗКАЖИ»

Мета: закріплювати знання про знайомі квіти, кущі, дерева; учити ставитися з повагою до живої природи.

Матеріал: предметні картинки з різними деревами, квітами і ку­щами відповідно до кількості дітей.

ХІД ГРИ

Вихователь перемішує картинки, розкладає їх кожній дитині на край столу. Кожна дитина повинна впізнати рослину, назвати та розповісти по неї. Кому важко це зробити, тому діти допомагають.

«ЩО СПОЧАТКУ, ЩО ПОТІМ»

Мета: закріплювати знання про фази росту рослин; виховувати бажання спостерігати за рослинами.

Матеріал: 3-4 комплекти малюнків, де зображені фази росту де­рева (бруньки, листочки, квіти, плоди, жовте листя, листопад)

ХІД ГРИ

Діти об'єднуються у 3-4 підгрупи, за сигналом повинні послідов­но розкласти малюнки та обґрунтувати відповіді.

«У САДУ І НА ГОРОДІ»

Мета: систематизувати знання про овочі та фрукти (де вони рос­туть, чим відрізняються); розвивати уважність, кмітливість; вихо­вувати інтерес до гри, бажання більше знати.

Матеріал: муляжі овочів та фруктів, кошик, тарілка, «чарівний мішечок».

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує допомогти Карлсону розібрати овочі та фрукти. Діти по черзі дістають предмет із мішечка, називають його, пояснюють: що це — овоч або фрукт та де він росте. Овочі складають на тарілку, фрукти — в кошик.

«ВЕРХІВКИ ТА КОРІНЦІ»

Мета: учити розрізняти овочі та їх листя; закріплювати знання про те, що в одних овочів їстівні корінці, в інших — верхівки; роз­вивати уважність.

Матеріал: морква, буряки, редька, помідори, картопля, огірки та листя названих овочів.

ХІД ГРИ

Варіант І

Вихователь роздає дітям листя овочів, а у мішечку лежать овочі без листя.

Вихователь. Корінець, корінець, де твій вершок?

Діти, у кого є листя відповідного овоча, піднімають його вгору. Ті, хто правильно виконав завдання, отримують овочі.

Верхівко, верхівко, де твій корінець?

Гра триває.

Варіант II

Вихователь об'єднує дітей у 2 групи. Першій групі пропонує ба­дилля, вершки, а другій — овочі. Діти повинні знайти свою пару.

Вихователь. Один, два, три — свою пару знайди!

«ЗБЕРИ СІМ'Ю»

Мета: поповнювати словник назвами тварин, їх дитинчат; закріп­лювати назви тварин жіночого роду; розвивати мовлення, увагу; виховувати повагу до тварин та їх дитинчат.

Матеріал: предметні картинки тварин та дитинчат.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує допомогти дитинчатам відшукати своїх батьків (окремо розкладені картинки із зображенням дитинчат, а окремо — тварин). Дитина, яка правильно називає тварину та її дитинча, виставляє їх разом на набірне полотно.

«ДИКІ ТВАРИНИ»

Мета: закріплювати знання про диких та свійських тварин (де живуть, чим харчуються); розвивати інтерес до тварин, бажання більше про них знати.

Матеріал: іграшки або предметні картинки диких та свійських тварин,ялинка,будинок.

ХІД ГРИ

Необхідно з'ясувати, чим різняться між собою дикі та свійські тварини. Вихователь пропонує дітям біля ялинки розташувати ди­ких тварин, а біля будиночка — свійських (діти по черзі виконують завдання, можна підгрупами).

«ХТО ДЕ ЖИВЕ»

Мета: закріплювати знання про те, де живуть та чим харчуються тварини; розвивати пам'ять, зосередженість.

Матеріал: картинки із зображенням тварин та жител для тварин.

ХІД ГРИ

Першій підгрупі дітей вихователь роздає картинки із зображен­ням тварин, а другій — із зображенням житла. Діти, у яких ма­люнки із зображенням жител, — розходяться груповою кімнатою.

За сигналом діти, які мають зображення тварин, ідуть кімнатою, відшукуючи своє «житло». Знайшовши, вони стають поруч і поєд­нують картинки.

«ЗООЛОГІЧНЕ ЛОТО»

Мета:закріплювати знання про диких та свійських тварин; роз­вивати вміння доводити гру до кінця.

Матеріал:набір картинок із зображеннями тварин, що розподі­лені навпіл.

ХІД ГРИ

Перша дитина виставляє на стіл картинку та розповідає про тва­рину: як називається, чим харчується, де живе. Друга дитина під­ставляє картинку, де з однієї сторони зображена така сама тварина, а поруч — інша, про іншу вона розповідає сама.

«ЛІСОВІ ТВАРИНИ»

Мета:закріплювати знання про тварин, які мешкають у лісі; роз­вивати вміння добирати прикметники та дієслова до назв тварин.

Матеріал:дикі тварини.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям по черзі перевертати на набірному полотні картинки диких тварин та відповідати на запитання:

• Лисиця (яка?)

• Ведмідь (який?)

• Зайчик (що зробив?)

Їжак (що робить?) та ін.

«КОМУ ПОТРІБНЕ СОНЦЕ?»

Мета:підвести до розуміння того, що всьому живому на землі не­обхідне сонце; закріплювати знання про вплив сонця на людину, тварину, рослини; виховувати естетичні почуття.

Матеріал:предметні картинки із зображенням предметів живої та неживої природи, сонечко, місяць.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям скласти до сонечка всі предметні картинки, на яких зображені ті об'єкти, кому потрібне сонечко, а до місяця — кому не потрібне сонце.

«КОЛИ ЦЕ БУВАЄ?»

Мета:закріплювати часи доби, уміння орієнтуватися в часі; роз­вивати логічне мислення, уважність.

Матеріал: картинки «Часи доби» (один комплект на двох дітей); по одній фішці на кожну дитину,

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям розкласти на столі по порядку часи доби (чия пара впорається швидше), а потім запитує: «Коли... діти лягають спати? роблять ранкову гімнастику? ясно світить сонце? мама повертається з роботи? » Діти на відповідну картинку викладають свою фішку.

«СНІГОВИЙ ЛАНЦЮЖОК»

Мета: вправляти в добиранні однокореневих слів; розвивати мис­лення, уважність, зосередженість.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дібрати до заданого слова схожі слова.

Сніг — сніжний, засніжений, сніжинка, сніговик...

Лід — льодовий, льодочок...

Мороз — морозяний, морозець... та ін.

«ЗИМА ДОБРЕ — ЗИМА ПОГАНО»

Мета: формувати уявлення про зиму, як пору року, знаходити добрі та погані її сторони; розвивати мислення; виховувати повагу та гарне ставлення до зими.

Матеріал: лялька Зима, синій та червоний мішечки, маленькі сніжинки.

ХІД ГРИ

Діти повинні назвати все, що є взимку, за кожну позитивну відповідь поклавши сніжинку в синій мішечок, а за негативну — в червоний. Потім порахувати: у якому мішечку сніжинок більше.

«НА ПТАШИНОМУ ДВОРІ»

Мета: розширювати знання про свійських птахів; розвивати вміння знаходити спільне та відмінне між ними; виховувати інте­рес до свійських птахів.

Матеріал: предметні картинки із зображенням свійських тварин та птахів.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує «завітати на пташиний двір» і перевірити: чи ніхто не заблукав? Діти залишають на «повір'ї» свійських пта­хів, а тварин переставляють на інший стіл. Після того, як відберуть усіх тварин, необхідно порівняти свійських птахів і сказати: що в них спільного та відмінного.

«ВІДГАДАЙ ЗА ОПИСОМ»

Мета: учити складати описові розповіді за картиною; закріплю­вати знання про диких птахів; розвивати зв'язне мовлення, кміт­ливість.

Матеріал: предметні картинки «Дикі птахи».

ХІД ГРИ

За допомогою лічилки вихователь серед дітей обирає ведучо­го, який сідає спиною до дітей, вихователь надягає йому шапочку пташки таким чином, щоб він не бачив того, що діється за спиною. Діти описують пташку, не називаючи її. Після того, як дитина від­гадала, ведучий змінюється.

«ВІДЛІТАЄ, НЕ ВІДЛІТАЄ»

Мета: закріплювати знання про зимуючих та перелітних пташок (де живуть, чим харчуються); виховувати бажання допомагати зи­муючим птахам пережити зиму.

Матеріал: предметні картинки зимуючих та перелітних пташок, дерева (засніжене та зелене).

ХІД ГРИ

Діти по черзі беруть пташку з набірного полотна, називають її та розповідають: відлітає вона в теплі краї чи ні. Ту, яка відлітає, вони кріплять на зелене дерево, яка залишається зимувати, — на засніжене.

«ПРО КОГО ЙДЕТЬСЯ»

Мета: закріплювати назви дитинчат свійських тварин; учити до­давати закінчення до слів — назв дитинчат; виховувати позитивне ставлення до свійських тварин.

Матеріал: предметні картинки, Вітер-пустунець.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує допомогти Вітру покликати дитинчат свійських тварин.

· Теля... (телятко).

· Порося... (поросятко).

· Лоша... (лошатко) та ін.

Дитина, яка правильно додала закінчення, знаходить відповідну картинку і виставляє її на мольберт.

«ВІДГАДАЙ»

Мета: учити звуконаслідувати звуки свійських тварин та пта­шок; розвивати слуховий апарат, уважність.

Матеріал: іграшки або предметні картинки свійських пташок та тварин.

ХІД ГРИ

Вихователь називає тварину, а діти звуконаслідують її та по­яснюють: це тварина чи птах, або навпаки (вихователь звуконаслідує, а діти відшукують картинку із зображенням того, хто видає такі звуки). Тварин ставлять на один стіл, а пташок — на інший.

«ЛАНЦЮЖОК»

Мета: вправляти в умінні встановлювати зв'язок між свійським і дикими тваринами та птахами, а також навколишнім середови­щем; розвивати логічне мислення, уяву.

Матеріал: предметні картинки на бейджиках.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям пройтися кімнатою, поглянути на кожен малюнок та найти те, з чим пов'язаний малюнок, який три­має у руках кожна дитина.

• Зерно — курка — яйце.

• Сіно — корова — молоко.

• Собака — будка та ін.

«З ЯКОГО ДЕРЕВА ЛИСТОЧОК»

Мета: закріплювати назви дерев, що ростуть на майданчику, знання про колір, форму, розмір листочка з цього дерева; розвива­ти уважність.

Матеріал: листочки різних дерев.

ХІД ГРИ

Варіант І

Діти по черзі дістають один листочок із кошика і називають: «Це листочок із клена — кленовий, із берези — березовий тощо».

Варіант II

Вихователь дітям за спиною до рук кладе листочок, за сигналом вони розглядають його і біжать до того дерева, з якого листочок. Коли вихователь підходить, то вони називають дерево та листочок із нього.

«ПЕРЕЛІТНІ, ЗИМУЮЧІ»

Мета: закріплювати знання про зимуючих та перелітних птахів (де живуть, чим харчуються); виховувати бажання допомагати зи­муючим птахам пережити зиму.

Матеріал:предметні картинки зимуючих та перелітних птахів, засніжене та зелене дерева.

ХІД ГРИ

Діти по черзі беруть пташку з набірного полотна, називають ЇЇ та роз­повідають: відлітає вона в теплі краї чи ні. Ту, яка відлітає, вони крі­плять на зелене дерево, яка залишається зимувати, — на засніжене.

«ЩО У КВІТНИКУ, ЩО НА ГОРОДІ»

Мета:закріплювати знання про рослини квітника та огорода

(чим вони відрізняються, для чого люди їх вирощують); розвивати естетичний смак, інтерес до гри.

Матеріал:предметні картинки овочів та квітів квітника, ваза, кошик.

ХІД ГРИ

Діти дістають із «чарівного мішечка» картинки та називають, що дістали. Картинки з зображенням овочів складають до кошика, з квітами — до вази.

«КОМУ ПОТРІБНЕ СОНЦЕ?»

(словесна гра)

Мета:вправляти в уміння складати речення за сюжетними кар­тинками без структурних обмежень; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до сонечка.

Матеріал:сюжетні малюнки, фішки.

ХІД ГРИ

Перед дітьми на мольберті розкладені сюжетні малюнки, діти складають речення, за які отримують фішки. Перемагає той, у кого виявиться більше фішок.

«ХТО ДЕ ЖИВЕ?»

Мета:вправляти в умінні розрізняти та називати житло людей, знайомих диких та свійських тварин, птахів; виховувати інтерес до гри.

Матеріал:предметні картинки із зображенням людини, птахів та тварин (по одній перед кожною дитиною); на набірному полот­ні — картини будинку, сараю, лісу, гнізда тощо.

ХІД ГРИ

Кожна дитина по черзі перевертає свою картинку, називає: хто на ній зображений, де він живе і ставить картинку до відповідно­го малюнка на мольберті. Решта дітей за допомогою жестів показу­ють, чи згодні вони з відповіддю.

«МЕБЛІ КУПУВАЛИ, В ХАТІ РОЗСТАВЛЯЛИ»

Мета: закріплювати назви меблів, їх зовнішній вигляд; розвива­ти вміння орієнтуватись у просторі; виховувати інтерес до гри.

Матеріал: іграшкові меблі або предметні картинки.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує допомогти лялькам «купити та розставити в будинку меблі». Дитина повинна назвати та описати зовнішній вигляд, призначення меблів і пояснити, де в кімнаті їх необхідно поставити.

«КАПРИЗУЛЯ»

Мета: вправляти у вживанні іменників у родовому відмінку; роз­вивати уважність, зосередженість.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям уявити, що до дитячого садка завіта­ла дівчинка Капризуля і почала вередувати.

(Хочу цукерку! Дайте ляльку! Почитайте книжку!)

Діти продовжують говорити речення.

«КОЖНІЙ РЕЧІ — СВОЄ МІСЦЕ»

Мета: вправляти в узгодженні іменників із прикметниками у роді, числі та відмінку.

Матеріал: скриня; речі, необхідні для людини (одяг, посуд, іграшки, книги та ін.)

ХІД ГРИ

Дитина дістає зі скрині одну річ, називає що це, яке воно і пропо­нує їй місце в оселі. Наприклад: «Це цікава книжка, яку я постав­лю в шафу на поличку».

«МОЯ ОСЕЛЯ»

Мета: вправляти в умінні класифікувати предмети (посуд, меблі, одяг, взуття, овочі, фрукти, страви); розвивати логічне мислення, зосередженість; виховувати бережливе ставлення до своєї оселі.

Матеріал: предметні картинки.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує уявити, що діти «отримали нову кварти­ру». Для того щоб «облаштувати оселю», вони «придбали багато речей». Тепер їх слід розібрати по місцях. Необхідно взяти одну картинку, назвати річ, зображену на ній, сказати: до якої групи належить, для чого вона потрібна і куди поставити. Наприклад: «Ліжко — це меблі, які слід поставити в спальну кімнату, на ньому відпочивають тощо».

«УМІЙ СКАЗАТИ — УМІЙ ЗМОВЧАТИ»

Мета:учити дітей етикету спілкування, уміння цікаво розпові­дати про щось та вислуховувати свого співрозмовника, не переби­ваючи; виховувати делікатність, тактовність.

ХІД ГРИ

Гра проводиться в парах. Вихователь пропонує дітям розповісти або поділитись чимось цікавим. Один розповідає, а другий слухає. Потім діти міняються місцями.

«ДВІ ЛЯЛЬКИ»

Мета:учити описувати та порівнювати зовнішній вигляд двох ляльок, тактовно звертати увагу на недоліки у зовнішньому вигля­ді; розвивати охайність; виховувати чемність.

Матеріал:дві ляльки (одна красива, охайна; друга не причесана, у брудній сукні).

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям порівняти зовнішній вигляд та роз­повісти лялькам про недоліки, але таким чином, щоб не образити.

«ШКІДЛИВІ ПОРАДИ»

Мета:закріплювати правила поведінки в гостях, правила гостьо­вого етикету; виховувати чемність, увічливість. Матеріал: ляльки Оленка та Іванко.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує навчити ляльок, як слід поводитися в гос­тях. Діти складають корисні поради.

«ЩИРІ ПОБАЖАННЯ ДРУЗЯМ»

Мета: вправляти у вживання повних речень; розвивати добро­зичливість; розширювати словниковий запас словами ввічливості.

ХІД ГРИ

Діти утворюють коло, говорячи:

Посміхнуся сонечку: — Здрастуй, золоте!

Посміхнуся квіточці, — Хай вона росте!

Посміхнуся дощику, — Лийся мов з відра!

Посміхнуся друзям,

Бажаю їм добра!

Вихователь бере велику червону квітку, передає її дитині, яка стоить поряд і висловлює побажання.

(Наприклад: «Оленко, я бажаю тобі, щоб ти була чемною, лагідною дівчинкою!»)

Далі дити­на, яка отримала квітку, передає її іншій дитині зі словами поба­жання.

«ОТРУЙНІ ГРИБИ ТА РОСЛИНИ»

Мета: закріплювати назви та зовнішній вигляд їстівних та отруй­них грибів; розвивати уважність; виховувати обачність та безпечне ставлення до свого здоров'я.

Матеріал: предметні картинки «Гриби»; два кошики.

ХІД ГРИ

Діти об'єднуються у дві команди. Перша збирає їстівні гриби, а друга — отруйні. Після гри кожен гриб перевіряється, чи не по­милились команди.

«Я В БІДУ НЕ ПОТРАПЛЮ»

Мета: закріплювати знання про номери служб порятунку; учити користуватись телефоном, чітко та зрозуміло пояснювати причину виклику; закріплювати домашню адресу; розвивати уважність, зо­середженість.

Матеріал: телефон, картки з описом різних надзвичайних ситуацій.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям по черзі різні ситуації. Діти повинні з'ясувати: як би вони вчинили у цьому випадку, до кого звернулись по допомогу. По черзі вони телефонують у різні служби та чітко по­яснюють мету виклику та свою домашню адресу.

«ОБЕРИ ТРАНСПОРТ»

Мета: закріплювати уявлення про види транспорту, його зовніш­ній вигляд, призначення та особливості пересування; розвивати кмітливість, спостережливість; виховувати повагу до працівників транспорту.

Матеріал: предметні картинки з серії «Транспорт».

ХІД ГРИ

Кожній дитині вихователь пропонує дітям обрати для подорожі один вид транспорту. Вихователь пропонує розповісти: чому саме цей вид транспорту був обраний, чим він кращий за інший.

«ХТО ЧИМ КЕРУЄ»

Мета: закріплювати знання про види транспорту та людей, які ким керують; розвивати уважність; виховувати повагу до людей різних професій.

Матеріал: предметні картинки «Транспорт».

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям вирушити подорожувати та керува­ти кожен своїм видом транспорту. Дитина дістає одну картинку, називає: на чому подорожуватиме та хто цим транспортом керує.

(Наприклад: «Я подорожуватиму на кораблі по морю, ним керує капітан».)

«НА ВОДІ, В ПОВІТРІ, НА ЗЕМЛІ»

Мета: закріплювати уявлення про різні види транспорту, їх при­значення та особливості пересування; виховувати повагу до праців­ників транспорту.

Матеріал: м'яч.

ХІД ГРИ.

Варіант І

Вихователь називає види транспорту, кидає дітям по черзі м'яч, кожна дитина повинна сказати: де використовується ций тран­спорт.

Варіант II

Вихователь називає вид транспорту, а діти виконують відповід­ні рухи.

• Наземний (сідають і тримаються за кермо);

• Водний («плавають» стоячи);

• Повітряний («літають», розвівши руки в сторони).

«ЩО НЕ ТАК У КАЗЦІ»

Мета: вправляти в умінні знаходити помилки в знайомих каз­ках; розвивати уважність, зосередженість; виховувати любов до казки.

Матеріал: ширма, казкові герої.

ХІД ГРИ

Вихователь розповідає, що казки переплутались і просять допо­могти їм розплутатись.

Вихователь. Посадив дід ріпку, виросла вона дуже велика. Не витягне він сам ріпку, покликав собачку Фімку... (Спочатку бабу, потім онучку, а потім уже собачку).

Підмітала Лисичка подвір'я і знайшла там колосок... (Півник)

«Ой Півнику, ой братику, несе мене Лиска за дрімучі ліси, за крутії пори, врятуй мене!... (Котику-братику)

Щоразу на ширмі з’являються казкові герої та обіграють сюжет казки.

«Я ВЕСЕЛИЙ ЧАРІВНИК, ПЕРЕТВОРЮВАТИСЬ ЗВИК»

(пантоміма)

Мета: закріплювати знання про казкових героїв із відомих ка­зок, уміння імітувати їх за допомогою рухів, міміки; розвивати творчість, фантазію, уяву.

Матеріал: чарівний капелюшок.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям приміряти «чарівний капелюшок», що допоможе перетворитися на казкового героя.

(Дитина одягає капелюшок, обертається навколо себе, знімає його і за допомогою пантоміми показує казкового героя.)

Діти відгадують.

«ХТО ЗАЙВИЙ»

Мета: закріплювати знання про героїв знайомих казок; учити знаходити зайвого в казці; розвивати логічне мислення.

Матеріал: набір іграшок «Казкові герої».

ХІД ГРИ

Одна дитина виставляє на стіл героїв улюбленої казки, серед них — одного зайвого героя, а решта дітей повинні впізнати казку та знайти зайвого.

Фруктові викрутаси
Вірними помічниками у створенні фруктових шедеврів Тобі стануть формочки для печива, ніж, зубочистки або шпажки, маленька ложечка для морозива і, звичайно ж, ваша фантастична уява.
Почнемо?
Витонченою прикрасою столу стануть ось такі грибочки з бананів і яблук.



Розкішний павич з груші, винограду, чорниці та моркви (або сиру) прямо-таки тане в роті.




А як вам цей кумедний банановий дельфін, що купається в морі винограду, смородини і зелені на тлі заходу сонця-груші?


Ще один яскравий десерт - полуничні змійки в поєднанні з бананами і смачними млинцями.


Ось ми і опинилися на екзотичних мандаринових островах! Здається, я вже бачу захоплені погляди ваших діточок :)


Десерт-веселка з малини, апельсинів, ананасів, ківі, чорниці і винограду.


Кому шматочок хвостика казкової жар-птиці?


Якщо дуже захотіти, можна в космос полетіти .... на ось такий фруктовій ракеті з дині, полуниці і маршмеллоу.


Яблучні ралі. Проткніть частинку яблука двома зубочистками, на кінчики яких одягніть половинки виноградин.


Соняшник з винограду і сиру.


Ось вона яка - таємнича аленький квіточка!


Квітуча галявина з яблук і полуниці.


А це вже справжній шедевр в лотку. Квіти з хліба, твердих сирів, мандаринів і полуниці.


Полуничний крокодил в озері вершків і вишневого варення.



Яблучні кошики. Відріжте верхню частину яблука і виріжте з неї сердечко. Дістаньте вміст яблука і покладіть всередину улюблені ягоди. Сердечко з'єднайте з кошиком зубочисткою.


За тим же принципом легко виготовити і ананасові кошики. Приємного апетиту!


Оригінальним і дуже смачним виходить ось такий кубик Рубіка з шматочків кавуна, ківі, маршмеллоу або сиру.


Смачного вам і вашій малечі! :)))

10 продуктів, від яких розумнішають діти

Ось десять видів продуктів, що сприятливо впливають на роботу головного мозку, які варто включити в дитячу дієту:

1. Лосось. Жирна морська риба містить корисну для мозкової функції жирну кислоту омега-3, вживання якої покращує когнітивну функцію мозку. Дитині можна давати з собою бутерброд із смаженим або тушкованим лососем і овочами (нарізаним огірком, помідором або листям салату).

2. Яйця. Жовтки містять холін, елемент що поліпшує пам‘ять. Школяреві можна на обід дати смажене яйце або омлет між двома шматочками хліба з цілісного зерна.

3. Арахісове масло. Арахіс — джерело вітаміну Е, антиоксиданту, що захищає нервові мембрани в мозку. Несолоний арахіс можна додавати в будь-які салати, а арахісове масло дуже смачне зі свіжим хлібом.

4. Цільне зерно. Людський мозок для нормального функціонування вимагає певної кількості глюкози. Цілісне зерно містить і глюкозу і клітковину (регулюючу скільки глюкози надходить у кров), а також вітаміни групи Б, що живлять нервову систему. Купуйте для себе і своїх дітей вироби з невибіленої цільної муки або печіть хліб самі.

5. Вівсянка. Овес — це кращий сніданок для дитини, тому що містить вітамін Е, Б, цинку. Ці елементи і вітаміни допоможуть вашим дітям повністю реалізувати свій інтелектуальний потенціал. Овес можна класти разом з борошном у пироги, оладки, сирники або просто обсмажувати разом з горіхами на сухій сковороді та подавати з несолодким йогуртом або молоком. Якщо ви робите овочеві і фруктові соки вранці, покладіть трохи сирої вівсянки в сік.

6. Ягоди. Полуниця, чорниця, вишня, малина, ожина та ін. містять антиоксиданти, що запобігають раковим захворюванням. Дослідження показали, що зокрема полуниця та чорниця покращують пам’ять, а насіння в малині, полуниці, ожині і суниці багаті омегою-3. Свіжі ягоди можна додавати в салат, овочеві страви, мюслі або їсти просто так.

7. Бобові. Дуже корисна квасоля, горох, нут (баранячий горох) і сочевиця, завдяки вмісту протеїну і так званих складних вуглеводів (які трохи підвищують рівень цукру в крові) і клітковини, плюс вітаміни і мінерали. Бобові можна їсти з будь-яким томатним соусом, як гарнір або як доповнення до салату.

8. Різнокольорові овочі. Помідори, брокколі, баклажани, гарбуз, морква, шпинат, болгарський перець, кукурудза — овочі яскравих насичених кольорів містять велику кількість антиоксидантів, які поновлюють пошкоджені клітини. Давайте дітям нарізані свіжі овочі або робіть соуси до макаронів з великою кількістю овочевих інгредієнтів.

9. Молоко і йогурт. Молочні продукти багаті протеїном і вітамінами групи Б — важливий компонент росту мозкової тканини, утворення нейротрансмітерів і ензимів. Купуйте дітям несолодкий йогурт, нежирну сметану, молоко, ряжанку та кефір для повноцінного сніданку перед школою.

10. Нежирна яловичина. Нежирне м‘ясо — джерело заліза та цинку, що сприяють поліпшенню когнітивної функції мозку. Вживання нежирного м’яса разом з їжею, багатою вітаміном С (помідори, болгарський перець, апельсини, полуниця) допомагають організму краще засвоювати залізо.

Кiлькiсть переглядiв: 684

Коментарi

  • semechkaRon

    2017-04-05 01:51:43

    [url=https://семечка-джа.com/en/%D1%80%D0%B5%D0%B3%D1%83%D0%BB%D1%8F%D1%80%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%86%D0%B2%D0%B5%D1%82%D1%8B/auto-maria.html]weed Maria auto seeds strain Maria auto[/url] Компания “Семечка Джа” занимается продажей качественных семян коноплилучших видов и уже долгие годы является лидером в этой области рынка. Заметьте как в Европе построен сбыт семян. Например http://www.cannabiscollege.com/ или тут https://www.cancer.gov/about-cancer/treatment/cam/hp/cannabis-pdq...

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.